- Юридичні консультації з приводу введення в експлуатацію будинку, введення в експлуатацію житлового будинку або інших будівель.
- Супровід введення в експлуатацію будинку
- Отримання будівельного паспорта
- Отримання права на виконання будівельних робіт
- Присвоєння поштової адреси
- Реєстрація декларації про введення в експлуатацію будівель / будинків
- Державна реєстрація прав власності на нерухоме майно
Для будівництва індивідуального житлового будинку до 300 м2, потрібно пройти ряд процедур, а саме:
- Отримати будівельний паспорт забудови земельної ділянки;
- Отримати технічні умови на газо-, тепло-, електро- – і водопостачання, водовідведення і т. П (залежить від мереж, до яких Ви підключаєтеся);
- Отримати право на виконання будівельних робіт;
- Проведення будівельних робіт.
- Введення закінченого будівництва об’єкта в експлуатацію (проведення технічної інвентаризації (за потребою) та реєстрація декларації про готовність об’єкта до експлуатації;
- Підключення до інженерних мереж згідно технічних умов;
- Присвоєння поштової адреси;
- Реєстрація права собственності.Теперь розглянемо детально кожен пункт
Будівельний паспорт
Будівельний паспорт – документ, який визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель, споруд, гаражів, елементів інженерного захисту, благоустрою та озеленення на земельній ділянці.
Введення будинку в експлуатацію в Україні проводитиметься 3 шляхами:
- будівельний паспорт
- Декларація про введення в експлуатацію
- Дозвіл на будівництво
Будівельний паспорт забудови земельної ділянки необхідний для того, щоб визначити комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300м2, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.
Яка інформація є в будівельному паспорті?
- Назва об’єкта будівництва,
- Місцезнаходження земельної ділянки
- Документ, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію
- Замовник (паспортні дані та контактна інформація)
- Примірник №
- Реєстраційний №
- Реєстраційний № містобудівного кадастру
- Найменування уповноваженого органу містобудування та архітектури, який видав будівельний паспорт
- Дата видачі
Для будівництва такого будинку не обов’язково мати проект.
Документи, що подаються для отримання будівельного паспорта (в одному примірнику):
- заяву встановленої форми;
- завірена в установленому порядку (нотаріально або органом, щовідав документ) копія документа, що посвідчує право власності на земельну ділянку або право користування нею, або договір суперфіцію;
- ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об’єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об’єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, в тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо);
- проект будівництва (за наявності);
- завірена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову (у разі наявності декількох співвласників або передачі права використання земельної ділянки за договором суперфіцію).
За заявою замовника в будівельний паспорт можуть вноситися зміни, реалізація яких не перевищує гранично допустимих параметрів.
Термін видачі: 10 робочих днів.
Вартість: безоплатно.
Суб’єкт надання: структурні підрозділи з питань містобудування та архітектури місцевих органів влади.
Нормативно-правові акти, що регулюють надання послуги:
- ст. 27 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2011 № 103 «Про затвердження Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки», зареєстрований в Міністерстві юстиції 22.07.2011 за № 902/19640.
Технічні умови
Комплекс умов і вимог до інженерного забезпечення об’єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам, зокрема щодо водо-, тепло-, енерго- – і газопостачання, каналізації, радіофікації, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод, телефонізації, телекомунікації, диспетчеризації, пожежної та техногенної безпеки (в залежності від мереж, до яких здійснюється підключення).
Склад, зміст, порядок надання технічних умов, а також порядок визначення вартості послуг з їх надання визначаються відповідними центральними органами виконавчої влади.
Термін видачі: 15 робочих днів (30 робочих днів у разі необхідності узгодження технічних умов з власником (користувачем) магістральних інженерних мереж).
Технічні умови є чинними до завершення будівництва об’єкта незалежно від зміни замовника. Зміни до технічних умов можуть вноситися тільки за згодою замовника.
Вартість: на платній основі.
Суб’єкт надання: суб’єкт господарювання, який є власником інженерної інфраструктури або має відповідну ліцензію на здійснення її експлуатації.
Отримання права на виконання будівельних робіт
Замовник будівництва має право виконувати будівельні роботи на об’єктах, які будуються на підставі будівельного паспорта, після подачі повідомлення про початок виконання будівельних робіт.
Замовник будівництва (його уповноважена особа) подає особисто або через дозвільний центр або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходженням об’єкта два примірника заповненого повідомлення.
Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту і достовірність даних, зазначених у поданій повідомленні.
Термін отримання послуги: замовник набуває право на виконання будівельних робіт на наступний день після подання повідомлення.
Вартість: безоплатно.
Суб’єкт надання: Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю.
Нормативно-правові акти, що регулюють надання послуги:
- Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- постанову Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт».
Будівельні роботи
Ведуться підрядним або господарським способом з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і правил.
Ухвалення в експлуатацію
Здійснюється шляхом реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації, до якої включаються характеристики та техніко-економічні показники об’єкта, визначені за результатами технічної інвентаризації.
Технічна інвентаризація закінчених будівництвом об’єктів проводиться з метою визначення їх фактичної площі та об’єму (щодо проектних) для оформлення документів про прийняття в експлуатацію, які в подальшому будуть підставою для включення даних про такі об’єкти у державній статистичній звітності та оформлення права власності на них.
Термін виконання робіт, вартість і порядок оплати визначаються в договорі за домовленістю сторін.
Суб’єкт проведення технічної інвентаризації: суб’єкти господарювання, у складі яких працює один або більше відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію в Мінрегіоні України та отримали кваліфікаційний сертифікат відповідно до ст. 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» та постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 554 «Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури».
За результатами технічної інвентаризації видається технічний паспорт за встановленою формою.
Нормативно-правові акти, що регулюють надання послуги:
- Інструкція про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна, затверджена наказом Держбуду України від 24.05.2001 № 127 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.07.2001 за № 582/5773;
- Збірник норм часу на роботи та послуги, що виконуються бюро технічної інвентаризації України, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу від 21.11.2003 № 198, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.02.2004 за № 188/8787.
Реєстрація декларації про готовність об’єкта до експлуатації
Замовник будівництва (його уповноважена особа) подає особисто або через дозвільний центр або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходженням об’єкта два примірники заповненої декларації.
Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту і достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації.
Після реєстрації один примірник декларації залишається в Інспекції, яка її зареєструвала, а другий з відміткою Інспекції повертається замовнику. Датою прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта є дата реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації.
Термін реєстрації декларації: 10 робочих днів з дня її надходження до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю.
Вартість: безоплатно.
Суб’єкт реєстрації декларації: Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю.
Нормативно-правові акти, що регулюють надання послуги:
- ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- постанову Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів».
Присвоєння поштової адреси
Документи, що подаються для присвоєння поштової адреси (в одному примірнику):
- заяву (у довільній формі);
- завірена в установленому порядку копія документа, що посвідчує право власності на земельну ділянку (право користування нею);
- копія правовстановлюючого документа на об’єкт нерухомого майна або декларації про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта;
- копія технічного паспорта об’єкта нерухомого майна.
Термін видачі: протягом місяця з дня реєстрації заяви.
Вартість: безоплатно.
Суб’єкт надання: структурні
Державна реєстрація прав власності на нерухоме майно
Офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Документи, що подаються для реєстрації прав власності на нерухоме майно:
- заяву про державну реєстрацію;
- для юридичних осіб: відомість про державну реєстрацію, свідоцтво про державну реєстрацію, статут, витяг з ЄДРПОУ (нотаріально завірені); для фізичних осіб: копія паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податку;
- копія документа, що посвідчує право власності на земельну ділянку або право користування нею;
- копія технічного паспорта на об’єкт нерухомого майна;
- декларація про готовність об’єкта до експлуатації;
- документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна поштової адреси;
- документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав та сплату державного мита.
Термін видачі: 14 робочих днів.
Вартість: державне мито в розмірі семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і плата за надання витягу з Державного реєстру прав у розмірі 120 грн.