(067) 509-37-60
(093) 574-88-85
(095) 322-45-72
buh-agenstvo@mail.ua

Переведення житлового приміщення в нежитлове

Житловий фонд включає:

  • житлові будинки і житлові приміщення в інших будівлях, що належать державі (державний житловий фонд);
  • житлові будинки і житлові приміщення в інших будівлях, що належать колгоспам та іншим кооперативним організаціям, їх об’єднанням, профспілковим та іншим громадським організаціям (громадський житловий фонд);
  • житлові будинки, що належать житлово-будівельним кооперативам (Фонд житлово-будівельних кооперативів);
  • житлові будинки (частини будинків), квартири, що належать громадянам на праві приватної власності (приватний житловий фонд);
  • квартири в багатоквартирних житлових будинках, садибні (одноквартирні) житлові будинки, а також житлові приміщення в інших будівлях усіх форм власності, надаються громадянам, відповідно до закону потребують соціального захисту (житловий фонд соціального призначення).

Нежитловий фонд включає всі інші будівлі.

Процедура измения призначення будівлі для перекладу з житлового в нежитловий фонд

  1. звернення в КМДА;
  2. укладення на договору між власником і КМДА про сплату пайового внеску
  3. райадміністрація приймає позитивне рішення і відправляє КМДА лист-згода з обґрунтуванням доцільності переведення;
  4. проводиться оплата пайового внеску;
  5. після цього управління житлового господарства готує проект розпорядження КМДА про переведення приміщення в нежитловий фонд;
  6. видає розпорядження КМДА про переведення приміщення в нежитловий фонд;
  7. БТІ реєструє право власності на нежитлове приміщення.

Реконструкція

Так як ДБН для об’єктів житлового та нежитлового фонду є різними для перекладу з житлового в нежитловий фонд необхідно провести реконструкцію об’єкта:

  • декларація про початок будівельних робіт
  • декларація про закінчення будівельних робіт

Пайовий внесок

Для сплати пайового внеску необхідно мати проект реконструкції, висновок проектантів з техніко-економічні характеристики будівлі.

Щодо механізму реалізації пайової участі замовника будівництва у розвитку інфраструктури населеного пункту. Звертаємо увагу органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, яким делеговано право вимоги пайової участі до замовників будівництва у відповідних населених пунктах, частиною першою статті 40 Закону № 3038 встановлено законодавчу норму прямої дії про обов’язковість встановлення органом місцевого самоврядування порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту відповідно до норм цього Закону.

Такий порядок, прийнятий і опублікований органом місцевого самоврядування, відповідно до норм частини першої статті 144 Конституції України, є нормативно-правовим актом, обов’язковим до виконання на відповідній території.

У разі відсутності такого нормативно-правового акта замовники будівництва матимуть правові підстави для відмови від укладення договору про пайову участь, оскільки саме таким актом встановлюються порядок залучення коштів пайової участі і, відповідно, істотні умови договорів пайової участі, так і порядок розрахунку розміру пайової участі , без якого неможливо буде органу місцевого самоврядування довести коректність зробленого розрахунку величини пайової участі конкретного замовника будівництва, що є істотною умовою такого договору відповідно до норм абзацу шостого частини дев ятої статті 40 Закону № 3038.

Нормами абзацу першого частини дев ятої статті 40 Закону № 3038 встановлено терміни, протягом яких укладається договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту – не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника будівництва про його укладення, але до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію.

Тобто, замовник будівництва повинен звернутися до відповідного органу місцевого самоврядування із заявою щодо укладення договору про пайову участь не пізніше ніж за 15 робочих днів до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію з тим, щоб протягом зазначеного часу таким органом було підготовлено необхідний розрахунок величини пайової участі і проект договору про пайову участь, який замовник після ознайомлення повинен підписати з дотриманням вимоги щодо терміну – до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію.

З огляду на, що на сьогодні відповідно до норм Закону № 3038 органи місцевого самоврядування та їх виконавчі органи не беруть участі в процесі прийняття закінчених будівництвом об’єктів в експлуатацію, обумовивши порядку, в тому числі і термінів, укладання договорів про пайову участь та контролю за своєчасністю їх укладення є важливою умовою встановлюваного органом місцевого самоврядування порядку залучення коштів пайової участі.

Практичні проблеми переведення приміщення з житлового в нежитлове

Однак на практиці виникає істотна проблема: для отримання довідки про сплату пайової участі необхідний проект розпорядження, а для отримання проекту розпорядження – довідка про сплату пайової участі. Крім того, підприємці зіткнулися з корумпованістю і хабарництвом системи, яка пускала їх «по колу» в разі, якщо гроші не лягали в кишені чиновникам і приватним фірмам, які пропонували свої послуги у вирішенні питань (що, зрозуміло, відбувалося з сприянням чиновників).

Тому, в результаті існуючої процедури за 2,5 року маємо тільки 16 розпоряджень про переведення і 700 проектів розпоряджень, які так і не були прийняті незважаючи на те, що вони оплатили пайову участь і були готові реалізовувати свої наміри. Як наслідок ми отримали негативний імідж для київської влади і спад підприємницької активності.