Сучасні дослідження показують, що серед впливають на ефективність компанії факторів вміле управління людськими ресурсами за своєю вагомістю в три рази перевершує всі інші чинники разом узяті.
Процес контролю результатів діяльності персоналу є одним з найбільш важливих в управлінні персоналом і вимагає, щоб керівники збирали інформацію про те, на скільки ефективно кожен працівник виконує делеговані йому обов’язки. Атестація персоналу підводить підсумок цієї роботи за певний період часу.
Як процедура систематичної формалізованої оцінки відповідно до заданих критеріїв відповідності діяльності конкретного працівника стандартам виконання роботи на даному робочому місці в даній посаді за певний період часу, атестація персоналу дозволяє керівництву:
- визначити продуктивний потенціал вивченого працівника на основі знання його сильних і слабких якостей, а також особистісних резервів;
- сегментувати персонал за ступенем відповідності критеріям корпоративних стандартів, а також об’єктивно оцінити рівень їх досягнень;
- намітити і досягти домовленості з працівником щодо нових цілей діяльності.
Центр розвитку «Альянс-М» радий представити Вашій увазі огляд свого підходу до вирішення висунутих ринком праці вимог до технології проведення атестації персоналу і комерційну пропозицію по їх реалізації.
- Розроблена нами технологія атестації забезпечує успішне досягнення перерахованих вище цілей і передбачає:
- визначення спільно з Замовником мети атестації персоналу компанії Замовника;
- підбір відповідно до мети атестації персоналу методу проведення, його детальний опис і узгодження з Замовником;
- розробку критеріїв атестації персоналу і узгодження їх із Замовником;
- підготовку всього необхідного технічного матеріалу для проведення атестації персоналу компанії Замовника;
- проведення атестації персоналу компанії Замовника і обробку стимульного матеріалу;
- надання замовнику висновку про результати атестації по кожному працівнику компанії замовника, який проходив атестацію, і рекомендації щодо використання результатів атестації.
Для застосування пропонується методика атестації, яка заснована на концепції управлінської компетентності, що займає центральне місце в сучасній теорії управління людськими ресурсами. В рамках цієї концепції існує кілька підходів до визначення, розвитку, вимірювання та оцінки компетентності, але всі вони використовуються для підвищення продуктивності роботи персоналу.
Вимоги, що пред’являються професією в методиці атестації, позначаються терміном «необхідна компетентність». Його ми розуміємо, як абсолютну можливість виконувати конкретну роботу відповідно до запропонованими стандартами, яка визначається наявністю у працівника певної посади необхідних знань, навичок і спеціальних особистісних характеристик.
В якості базової в базовій методики аттестаціівзята модель компетентності Бояціс (Boyatzis, R.E. (1982) The Competent Manager: A Model for Effective Performance, Iohn Wiley, p.260), а також використані вимоги «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників».
Факт встановлення відповідності працівника певної посади вимогам професії може бути використаний Замовником з метою:
- розгляду питання про кар’єрний ріст працівника;
- організації навчання працівника відповідно до плану кар’єрного зростання;
- підвищення заробітної плати, збільшення інших видів винагороди для закріплення працівника в компанії;
Факт встановлення невідповідності працівника вимогам професії може бути використаний Замовником з метою:
- організації навчання працівника з метою ліквідації недоліків у освіті або навичках;
- розгляду питання про переведення працівника на посаду з меншим обсягом і / або з меншою складністю роботи;
- звільнення з заміщенням вакантної посади.
Технології пошуку і відбору результативного персоналу
Цільова аудиторія: керівники підприємств; HR-фахівці; співробітники, які беруть участь в процесі підбору і оцінки персоналу.
Час: 20-24 астрономічних годин (2 повних дні).
МЕТОДИКИ РОБОТИ:
- Міні-лекції тренера – інформаційні блоки в рамках теми тренінгу чергуються з практичними вправами 40/60.
- Практичні вправи – розроблені так, що дозволяють максимально змоделювати реальні ситуації, і сприяють закріпленню отриманої інформації на практиці Включають в себе такі методики як: робота в малих групах, робота в парах, рольові та бізнес гри, мозковий штурм, «Шерінг» (короткі висловлювання учасників по колу), відеоаналіз і зворотний зв’язок.
ЦІЛІ ПРОГРАМИ:
- Сформувати системний підхід до процесу пошуку і відбору співробітників.
- Визначити ефективні канали пошуку потенційних кандидатів.
- Навчити формувати профіль особистісних якостей і компетенцій кандидатів для досягнення цілей посади.
- Набути навички ефективної оцінки фахівця в тій області, в якій Ви не компетентні.
- Дати учасникам тренінгу практичну модель підбору і оцінки персоналу.
- Виробити практичні навички структурного інтерв’ю.
- Навчити розпізнавати стратегії і поведінкові моделі кандидата, які впливають на стиль і якість його роботи, а також на відносини в колективі.
- Відпрацювання набутих навичок на практиці.