(067) 509-37-60
(093) 574-88-85
(095) 322-45-72
buh-agenstvo@mail.ua

Здача в експлуатацію

Здача (введення) в експлуатацію – це дуже складне завдання для кожного, хто не має розуміння, знати, а також певного досвіду роботи в будівельній сфері. Якщо ви хочете витратити дуже багато зайвих грошей, сил, нервів і життєвої енергії, то можна поробовать зробити це самому, якщо немає, то краще звернутися до професіоналів в цій сфері.

Дуже складним етапом в процесі здачі в експлуатацію об’єкта закінченого будівництва це отримання в залежності від складності об’єкта:

  • Будівельного паспорта
  • Містобудівних умов і обмежень

Будівельний паспорт

Будівельний паспорт – документ, який визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель, споруд, гаражів, елементів інженерного захисту, благоустрою та озеленення на земельній ділянці.

Документи, необхідні для отримання будівельного паспорта

Видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектуринепосредственно, через центри надання адміністративних послуг та / або через Єдиний государственнийпортал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органомградостроітельства і архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня поступленіяпакета документів, до якого входять: заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника наобработку персональних даних за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку;

  1. завірена в установленому порядку копія документа, що посвідчує право власності іліпользованія земельною ділянкою, або договір суперфіцію;
  2. ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані дограніц сусідніх земельних ділянок і розташованих на них об’єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об’єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерногообеспеченія, в тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо);
  3. проект будівництва (за наявності);
  4. завірена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.

Чому в Україні складно зробити такий процес як здача в експлуатацію будівельного об’єкта?

В Україні діють державні будівельні норми, багато з яких існують ще з радянських часів. Якщо дивитися виключно з точки зору закону на практиці їх дуже складно виконати.

  • Відстань від свого до чужого будинку повинно бути не менше 8 метрів
  • Відстань від будинку до дороги повинно бути не менше 3 метрів
  • Відстань від будинку до кінця своєї власної ділянки за законом має бути не менше 1 метра
  • Відстань від будинку до прокладених інженерних мереж і комунікацій повинно бути не менше 3 метрів
  • Побудований будинок не повинен виходити за межі червоних ліній та ліній регулювання забудови. Для визначення цих ліній необхідно проводити топосьемка ділянки забудови.

Введення в експлуатацію самобуду

  • Прибудови, балкони.
  • Дачі, садові будинки тощо
  • Промислові об’єкти, приміщення та нежитлові будівлі
  • Житлові квартири і багатоквартирні будинки.

Декларація про готовність до експлуатації об’єкта, який відноситься до I-III категорії складності

1.Інформація про об’єкт

2.Информация про замовника

  1. Інформація про керівника замовника – юридична особа
  2. Інформація про відповідальну особу – інженера з технічного нагляду (найменування посади, прізвище, ім’я та по батькові, номер телефону Назва, номер та дата документа, що підтверджує повноваження особи на здійснення технічного нагляду Серія і номер кваліфікаційного сертифіката)

5.Інформація про генерального підрядника (підрядника – у разі, коли будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників)

  1. Інформація про страхову організацію (за наявності)

7.Інформація про осіб, відповідальних за виконання робіт (найменування посади, прізвище, ім’я та по батькові, номер телефону Назва, номер та дата видачі документа, що підтверджує повноваження особи на виконання робіт Види виконаних під керівництвом відповідальної особи робіт)

  1. Інформація про генерального проектувальника (проектувальника)
  2. Інформація про відповідальних осіб генерального проектувальника (проектувальника): головного архітектора (інженера) проекту, особи, що здійснює авторський нагляд (за наявності) Найменування посади, прізвище, ім’я та по батькові, номер телефону Назва, номер та дата видачі документа, що підтверджує повноваження особи серія і номер кваліфікаційного сертифіката
  3. Інформація про проектну документацію
  4. Інформація про дозвільні документи (право на початок виконання будівельних робіт або інші документи в разі їх наявності) Назва документа, ким виданий або зареєстрований Дата подачі абореестраціі документа Номер документа).
  5. Інформація місцезнаходження об’єкта
  • Дата початку будівництва.
  • Дата закінчення будівництва
  • Термін введення об’єкта (черги, пускового комплексу) в експлуатацію
  1. Інформація про документ, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою (дата, серія, номер документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, дата, номер договору суперфіцію (необхідно вказати) і кадастровий номер земельної ділянки (при наявності).
  2. Техніко-економічні показники об’єкта (з урахуванням результатів технічної інвентаризації): Опис об’єкта: несучі конструкції, огороджувальні конструкції, фасади Перелік інженерного обладнання об’єкта холодне і гаряче водопостачання, водовідведення, ліфт, сміттєпровід, опалення: централізоване, пічне (потрібне підкреслити), вид індивідуальних опалювальних установок (вказати) Загальна площа будівлі, кв. метрів
  3. Характеристика житлових будинків (з урахуванням результатів технічної інвентаризації) (за наявності): Кількість поверхів, Матеріали стін, Кількість секцій (за наявності), кількість квартир в житловому будинку і їх площа
  4. Кошторисна вартість будівництва за затвердженою проектною документацією

Технічна інвентаризація

Для реєстрації декларації потрібно провести техінвентарізацію, для якої залучити фахівця з інвентаризації, у якого є сертифікат. Після всіх вимірів цей фахівець випустить техпаспорт.

Після реєстрації декларації про готовність до експлуатації об’єкта, який відноситься до I-III категорії складності необхідно зареєструвати право власності.

Отримання права власності на самовільне будівництво

Реєстрація відбувається у нотаріуса або Реєстраційної служби.

Для цього необхідно подати:

  1. документ, що засвідчує право власності на об’єкт нерухомого майна в його реконструкції (крім випадків, коли право власності на такий об’єкт уже зареєстровано в Державному реєстрі прав);
  2. документ, відповідно до вимог законодавства свідчить прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта;
  3. технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна;
  4. письмову заяву або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на реконструйований об’єкт нерухомого майна (в разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, набувається в спільну часткову власність);
  5. договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, реконструкція якого здійснювалася в результаті спільної діяльності).

Реєстрація відбувається протягом 10 днів.